Bestandsanalyse en doelgroepenadvies

Bestandsanalyse
Weten in welke marktsegmenten u het meest succesvol bent? Dat kan met de bestandsanalyses van B2B Adressen. Op basis van onze analyses concludeert u in één oogopslag op welke sectoren u uw DM-acties het beste kunt richten.

Ook zijn regionale analyses van uw klanten mogelijk. Op een GIS-kaart (geografisch informatiesysteem) wordt per regio aangegeven hoe uw prestaties zijn. Een goed hulpmiddel voor bijvoorbeeld sales managers die over meerdere rayons gaan.

Doelgroepadvies
Met uw direct marketing wilt u natuurlijk de juiste doelgroep bereiken, want als 20 procent van de doelgroep onjuist is, betekent dit vaak een onnodige kostenpost van duizenden, soms zelfs tienduizenden euro’s. B2B Adressen bepaalt op basis van een bestandsanalyse welke (onderdelen van) doelgroepen buiten de kerndoelgroep vallen en vervangt deze slecht responderende segmenten door beter scorende nieuwe adressen.

Dit is een doorlopend proces, waarbij voortdurend wordt gemeten of bepaalde doelgroepen nog steeds de gewenste resultaten blijven geven. Zo wordt het resultaat van DM-acties structureel verbeterd.

 

  Klantcase
“Ons bedrijf heeft een flinke klantenkring, maar lang niet alle klanten bestellen met regelmaat. We waren benieuwd in welke doelgroepen we het beste scoren en waar we ons dus het best op kunnen richten. De bestandsanalyses en het doelgroepenadvies van B2B Adressen maakten dat in één keer duidelijk.”